HaLaMaNKu...

Thursday, February 24, 2011

Dah lama nak update yg ni....tp selalu terlupa. Sementara dok depan lappy dan berehat2 santai lepas makan tengahari.jom la layan gambar2 ni...(hari ni bawak bekal mai opis so tengahari ada masa nak berblog..hehhe)

Lanskap rumah kami....kami buat sendiri sikit2 sampai sekarang tak siap2 ...hehhe..takper janji susunaturnya kemas dan tak semak mata memandang. Ni satu sudut di halaman rumah chik la.  Batu2 baru jer letak dec ari tu....

di tepinya pula tanam pokok2 ni. Kebanyakan pokok yg ada color hijau yer...yg berbunga2 tak ada kecuali beberapa pasu bunga kertas.....pokok ni chik la pun tak tahu apa ke namanya....tp bila bunga2 merah tu keluar memang nampak cantik....

ni ambik jarak jauh sikit.....kebanyakan pokok yg ada memang hubby tanam since mula berpindah ke rumah ni ...nearly 9 yrs ago...misalnya pokok pinang merah tu....sekarang ni dah cantik besarnya cuma tinggal nak trim  je pelepah2 yg lama...

bunganya yg merah tu akan pecah2 dan yg bestnya tahan lama baru dia kering..

ni masa waktu pagi..nampak segar.....

Semua pokok kat rumah ni en hubby yg tanam.....yg tukang siram dan buang daun2 kering tu kerja bibik ....chik la...hehhe tukang tengok dan komen ..hahha

You Might Also Like

3 comments

  1. chik na pun tanam pokok tu .. suka bunga merahnya.. pokok ni dari species helicornia

    ReplyDelete
  2. Na - ada 2,3 jenis spesis ni....kat rumah ada tanam 2 jenis..satu yg macam kat sini daun bulat sikit, satu lagi daun dia panjang2 dan bunga merah tu pun panjang2....penuh dah sepanajang pagar..he

    ReplyDelete
  3. kak khadijah mohemed13 November, 2011

    asslammualaikum...salam perkenalan..akak dah lama teringin nak tanam pokok ni... kat mana adik beli? akak bekenan sungguh bunganya yg merah tu dan daunnya yg lebat... akak dok bukit mertajam. email akak ya..akak jarang masuk tenet ni..heheh..
    khaty69@yahoo.com

    ReplyDelete

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook