Salam Maal Hijrah 1431

Monday, December 21, 2009

Tahun baru calander Hijrah dah bermula.  Buat Chik La setiap tahun kita akan berhijrah ke alam baru yg menambah ceriakan hidup kita....alhamdulillah bertambah lagi setahun usia kita dan moga Allah terus pinjamkan usia kat kita utk terus mendidik anak2 kita....insyaAllah.

Cuti maal hijrah yg baru ni Chik La tak ke mana..pagi2 selepas solat suboh teringin pulak rasa nak makan nasi lemak buatan sendiri. Lepas check2 yg takde cuma santan dan timun...hmmm agak2 terang tanah, start kereta pi kedai kat taman sebelah.

Tepat jam 10 pagi nasi lemak dah siap. Saje chik la lewatkan sikit masak sbb boleh cover utk lunch sekali..hehhe..nanti lepas asar boleh fikir utk menu malam pulak..hahha

Ni chik la tepekkan gambar nasi lemak yg chik la masak....hmmmm....puas hati bila masak sendiri......anak2 pun boleh makan bertambah.....


bilis goreng dan timun



telur rebus....nak bg merah telur nampak cantik kuningnya....didihkan dulu air lepas tu baru masuk telur...



sambal bilis..hmmmmm



nasi lemak.....ni la yg paling best baunya...nyum nyum....

Dan yg paling best sekali.....petang tu che abang ajak pi Penang Island pulak carik makan pastu singgah rumah abang hubby jumpa bonda mertua dan kakak ipar yg baru sampai dpd KL......hmmmm....bersih dapur hari nih.hehehehe....


You Might Also Like

1 comments

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook